loading...
کاظم سعیدزاده
کاظم سعیدزاده بازدید : 24 سه شنبه 02 مهر 1398 نظرات (0)

وقتی تجهیزات یخچال و فریزر مطرح می شود، فناوری بدون سرمازدگی اغلب تبلیغ می شود. دقیقا چه چیزی در پس آن است، فواید این ویژگی چیست؟ آیا مضراتی وجود دارد؟

 

عملکرد بدون یخ زدگی

تکنیک بدون یخ زدگی یک ویژگی راحتی است که معمولا در یخچال و فریزرهای محدوده قیمت میانی و بالای آن استفاده می شود. در فریزرها و فریزرها استفاده می شود و از تشکیل یخبندان به صورت یخبندان بر روی مواد غذایی و مواد غذایی منجمد جلوگیری می کند. فن آوری بدون یخ زدگی توسط بوش Hausgeräte شرکت توسعه یافته و در دستگاه های آنها مورد استفاده قرار گرفته است. به دلیل مزایای بی شماری که دارد، عملکرد بدون سرما خیلی زود توسط سایر تولید کنندگان به تصویب رسید و اکنون مورد استفاده گسترده ای قرار گرفته است. نباید با یخ زدایی اتوماتیک اشتباه کرد. هر دو عملکرد غالبا در یخچال وجود دارند زیرا یکدیگر را تکمیل می کنند.

 

 

 

تکنیک بدون یخبندان چگونه کار می کند؟

در شرایط عادی حاکم در داخل یخچال و فریزر رطوبت بالا. بخشی از آن توسط خود مواد غذایی می آید، خصوصا هنگامی که در یخچال یا فاقد بسته یا ظروف باز در یخچال نگهداری می شود، اما در بیشتر قسمت ها با باز شدن درب یخچال از محیط وارد می شود. در آنجا به شدت سرد می شود. هوای سرد می تواند آب بسیار کمتری نسبت به آب گرم جذب کند. رطوبت بیش از حد حذف و متراکم در سردترین مکان.

 

مقولات دیگر در بخش خانگی

 لوازم

 لوازم آشپزخانه

دنده پخت و پز

ختم

 زنده

در یخچال این معمولا اواپراتور است، بخشی از آن نیز دیواره های داخلی است. به دلیل دمای پایین، قطرات آب که در آنجا جمع می شوند لایه ای از یخ را تشکیل می دهند که به آرامی اما مطمئنا در حال رشد است. یخ جرم یکدست نیست، اما حاوی حباب های هوا زیادی است. این امر آن را به عنوان رساننده گرما بد می کند. از انتقال سرمازدگی تبخیر کننده به کالاهای یخچال جلوگیری می کند.

 

در یخچال و فریزر با فناوری بدون یخ زدگی، اواپراتور مستقیما در یخچال نیست بلکه در یک محفظه جداگانه قرار دارد. هوای سرد توسط فن در یخچال واقعی فرو می رود و به طور مساوی در آنجا توزیع می شود. گرم می شود و دوباره به داخل محفظه تبخیر می رود. رطوبت جذب شده توسط هوا از تبخیر کننده متراکم شده و لایه ای از یخ را تشکیل می دهد.

 

هر از گاهی فن متوقف می شود و یک بخاری یکپارچه باله های خنک کننده را گرم می کند. در نتیجه، یخ ذوب می شود و به صورت میعان به دست می آید. بیشتر یخچال ها در یک ظرف مخصوص که یا دارای یک خروجی است جمع می شوند یا هر از گاهی نیاز به تخلیه دستی دارند. از آنجا که فناوری بدون یخ زدگی دائما آب را از اتاق سرد خارج می کند، همچنین باعث کاهش رطوبت داخل آن می شود.

 

 

تکنیک بدون یخ زدگی چه مزایایی دارد؟

این موجب صرفه جویی در انرژی به دلیل اواپراتور همیشه رایگان یخ است و در نتیجه در حداکثر بهره وری کار می کند. از آنجا که واحد خنک کننده باید کمتر کار کند، عمر یخچال نیز تمدید می شود.

 

دارندگان یخچال فریزر بدون یخ می توانند بلافاصله متوجه یک مزیت بزرگ شوند: مواد غذایی از قبیل سوسیس، شنبلیله یا برش سرد باید بطور جداگانه قبل از ذخیره سازی در فریزرهای معمولی در فویل پیچیده شوند، در غیر این صورت هنگام یخ زدن توسط رطوبت به یک توده واحد یخ می زنند. این با یخچال فریزر یخبندان لازم نیست، زیرا مواد غذایی خشک می شوند. مواد غذایی منجمد را می توان در یک کیسه جمع کرد و منجمد کرد. با این وجود، می توان آن را جداگانه و بدون تلاش از بین برد.

 

آیا مضراتی وجود دارد؟

مانند هر تکنیک دیگر، بدون یخ زدگی اشکالاتی دارد. نکته مهم این است که یخچال های فریزر با این ویژگی بسیار گران تر از مدل های استاندارد هستند. با این حال، این کمبود با کاهش مصرف برق یخچال فریزر بدون یخ زدگی در مقایسه با یک وسیله استاندارد نسبتا نسبیت پیدا می کند. به خصوص برای خانواده های بزرگ، جایی که یخچال و فریزر به شدت مورد استفاده قرار می گیرد، به دلیل پایین آمدن هزینه برق، قیمت خرید بالاتر به سرعت کاهش می یابد.

 

یکی دیگر از مضرات تکنیک عدم یخ زدگی، صدای زیاد کار بالاتر ناشی از عملکرد فن است.

برای برخی از یخچال و فریزرهای بدون یخ زدگی، مخزن میعانات باید به صورت دستی تخلیه شود. در صورت فراموش شدن، خنده آب در آشپزخانه وجود دارد.

 

تکنیک بدون یخ زدگی به معنای تلاش فنی قابل توجهی است. در نتیجه یخچال های فریزر که مجهز به آن هستند نسبت به یخچال های استاندارد در معرض خرابی هستند.

 

به طور خلاصه، باید گفت که فناوری بدون یخ زدگی مزایای بیشتری را نسبت به مضرات ارائه می دهد. به خصوص در خانواده هایی که چند نفر یا فرزند دارند، خیلی سریع حقوق می گیرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1099
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 62
  • باردید دیروز : 66
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 240
  • بازدید ماه : 184
  • بازدید سال : 4,492
  • بازدید کلی : 49,333