loading...
کاظم سعیدزاده
کاظم سعیدزاده بازدید : 44 چهارشنبه 05 تیر 1398 نظرات (0)

پریشب، ترامپ شخص رهبر و دفترش رو تحریم کرد. کاری که ترامپ داره میکنه، هرگز باعث نمیشه ایران به پای میز مذاکره بیاد. اصلا معنای کار ترامپ، مذاکره کردن با ایران نیست. چیزی که من فهمیدم، ترامپ خیلی دقیق و پله پله داره مراحل ساقط کردن حکومت رو طی میکنه.

 

ترامپ کاری کرده که حکومت چاره ای جز خروج از برجام نداره. با خروج ایران از برجام، کشورهای اروپایی هم که از الان شاخ و شونه کشیدند، همراه با ترامپ میشن و پرونده ی ایران رو به شورای امنیت ارجاع میدن. شورای امنیت هم یعنی جنگ.

 

اینکه ترامپ میگه من به خاطر 150 نفر، جنگ رو ده دقیقه قبلش لغو کردم، در واقع داره افکار عمومی و کشورهای اروپایی رو به این سمت می بره که : ببینید من صلح طلبم و ایران هست که خواستار جنگه. ترامپ گذاشته که ایران همینطوری جلو بیاد، هی پهپاد بزنه، نفتکش بزنه و هی پرونده سنگین تر بشه، تا جایی که بگه: من دیگه نمی تونم صبر کنم و الان وقتشه که بمبارون کنم.

 

کسی که بخواد مذاکره کنه، حداقل یک قدم باید کوتاه بیاد. یه خورده باید تخفیف بده، نه اینکه هم جلوی نفس کشیدن طرف رو بگیره، هم اینکه تهدید بکنه که اگر واکنش نشون بدید، ما شمارو ویران می کنیم. این چیزی که من دارم می بینم، آخرش به جنگ ختم میشه و شاید یهو شب بخوابیم صبح بلند شیم ببینیم همه جا رو دود و آتیش و خون و صدای وحشتناک پخش شده و از فردا، حس کنیم یک جای دیگه داریم زندگی میکنیم.

 

چیزی که تا حالا اتفاق افتاده، به شدت وحشتناکه. یعنی حتی برفرض اینکه حکومت جمهوری اسلامی هم ساقط بشه و به جاش رضا پهلوی بیاد، اینکه آمریکا گفته میخوایم پول پهپاد ساقط شده رو از پولهای بلوکه شده ی ایران بگیریم، یعنی بالا کشیدن پول ملت ایران. یا اینکه بنیادهای زیر نظر رهبری رو تحریم کرده، پس فردا اگر حکومت تغییر کنه، باز کسی قادر نیست که اموال مصادره شده ی بیت رهبری که مثلا بنیاد علوی در آمریکا باشه رو پس بگیره.

 

کلا هر حکومتی، وارث حکومت قبلی هست و خیلی از قراردادهای زمان شاه (مثل قرارداد مودت با آمریکا) در جمهوری اسلامی هم حفظ شد و به کمکش در دادگاه اومد. اموال و دارایی های حکومت فعلی هم برای مردم ایران هست که به حکومت بعدی ارث میرسه. اینکه ایرانی های زیادی از این تحریم ها و بالاکشیدن ها خوشحالند، خیلی عجیبه. چون پس فردا ، هزینه ش رو از جیب من و شما باید بپردازند.

 

..........

 

پ.ن: وزیر خارجه رو هم تحریم کرده. یعنی پس فردا ظریف نمی تونه خارج بره! بعد میگه ما میخوایم مذاکره کنیم!!!!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1099
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 117
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 136
  • باردید دیروز : 66
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 314
  • بازدید ماه : 258
  • بازدید سال : 4,566
  • بازدید کلی : 49,407